wtorek, 26 lipca 2016

LBA - nominacja po raz drugi!

Liebster Blog Award to wyróżnienie przyznawane przez blogerów innym blogerom. Zabawa polega na nominowaniu wybranych blogów z niewielkimi liczbami obserwatorów, co ma pomóc w zdobywaniu nowych Czytelników. Każda osoba nominuje 11 blogów, zadając ich Autorom 11 pytań, a sama odpowiada na pytania zadane przez osobę, która ją nominowała.

Do LBA jestem nominowana już drugi raz (poprzedni zestaw pytań i moje nominacje możecie zobaczyć  >>tutaj<< ). Tym razem wyróżnienie przyznała mi Autorka bloga Książkolubna.

Serdecznie dziękuję!


A oto i moje odpowiedzi:


1. Czy jest książka, do której ciągle wracasz?

Jest wiele takich książek, ba - nawet całych serii! Najwięcej razy wracałam jednak chyba do "Harry'ego Pottera" J. K. Rowling.


2. W której książce zakończenie zbulwersowało cię do tego stopnia, że chciałbyś/chciałabyś je zmienić?

Nie przypominam sobie takiej. Szanuję prawo Autorów do rozwiązania fabuły w sposób, który uznają za najlepszy. Nawet jeśli zakończenie czasem mi się nie podoba, to raczej dlatego, że podświadomie pragnę happy-endu, a znajduję coś zgoła innego.


3. Której książki lub książkowego cyklu nie chcesz przeczytać?

 Cyklu "Błękitnokrwiści". Zdecydowanie NIE.


4. Której bohaterki/bohatera tak bardzo nie znosisz, że najchętniej zabiłabyś/zabiłbyś go już w pierwszym rozdziale?

 Józia z "Ferdydurke" Gombrowicza. Choć prawdopodobnie jest to kwestia tego, że nie znoszę całej tej książki.


5. Czy kiedykolwiek fabuła książki owładnęła Tobą tak bardzo, że zakradła się do Twoich snów? Jeśli tak, podaj tytuł i autora.

 Wiem, że mi się to zdarzało, ale ponieważ dość szybko zapominam swoje sny, nie jestem w stanie powiedzieć, przy których książkach.


6. Po jaki rodzaj książek sięgasz najchętniej?

 Na to pytanie zwykłam odpowiadać: "fantastykę", i nadal jest to mój ulubiony gatunek. Mój gust stale poszerza się jednak o nowe gatunki i autorów, których bardzo sobie cenię mimo znacznych rozbieżności w tematyce i formie.


7. Czy zdarza Ci się mówić cytatami?

 Oczywiście! Częściej są to cytaty z filmów, ale zdarzają się i książkowe. Uwielbiam cytaty i jeśli jakiś głęboko zapadnie mi w pamięć, nie waham się go wykorzystać w odpowiednim momencie.


8. Czy lubisz e-booki i audiobooki? Uzasadnij krótko odpowiedź.

 Lubię. A raczej cenię ich wartość w promowaniu czytelnictwa wśród ludzi, którzy papier i druk błędnie kojarzą ze słowem "nuda". Osobiście (jak pewnie większość książkoholików) wolę tradycyjne książki, ale nie przeszkadza mi to w sporadycznym korzystaniu z elektronicznych czy słuchaniu interpretacji głosowych.


9. Książka zdecydowanie nie trafia w Twój gust. Czytasz do końca, czy rezygnujesz?

 Zazwyczaj czytam, chociażby dlatego, żeby móc uczciwie powiedzieć, że całość jest moim zdaniem do chrzanu. Wypadki, kiedy książkę odłożyłam z powodu "niezgodności charakterów" mogłabym zapewne policzyć na palcach (aczkolwiek wolę nie próbować, jako że pamięć bywa zawodna).


10. Z którym bohaterem książkowym najbardziej się utożsamiasz?

Chyba nie ma takiego bohatera. Czytając, zawsze wczuwam się w emocje postaci, ale nie spotkałam jeszcze takiej, która byłaby odzwierciedleniem mnie.
Może to i dobrze?


11. Którą książkę uważasz za tak słabą, że nie powinna była nigdy zostać napisana?

 "Kłamczuchy" (Pretty Little Liars). Da się czytać, ale jestem pewna, że świat nie byłby uboższy bez tych książek.



Jeszcze raz bardzo dziękuję za nominację i chylę czoła przed niecodziennymi i trudnymi (dla mnie) pytaniami!


Moje pytania:

1. Czy jest książka, której przeczytania żałujesz? Jeśli tak, podaj tytuł i Autora.
2. Jaki typ bohatera książkowego najbardziej Cię irytuje? Dlaczego?
3. Wolisz wielotomowe sagi, czy pojedyncze książki?
4. Jaką cechę charakteru uważasz za najbardziej przydatną w życiu?
5. Po jaki gatunek książek nigdy nie zamierzasz sięgnąć?
6. Jaka jest najważniejsza książka Twojego dzieciństwa? Dlaczego?
7. Gdybyś miał uratować jedną książkę ze swojego zbioru, co by to było?
8. Co jest Twoją największą pasją?
9. Co sprawiło, że zacząłeś/zaczęłaś prowadzić bloga?
10. Blogi o jakiej tematyce najchętniej odwiedzasz?
11. Jaki świat książkowy chciałbyś/chciałabyś odwiedzić i dlaczego?


Nominuję blogi:

1. Jakie to szczęście
2. Amulena
3. Infernos Caelum
4. Introwertyk
5. The book of shadow
6. Walet kier
7. It's reading time!
8. Pisarska Twórczość Wstęgi Deszczu
9. 4kajko
10. Peace Love Yo
11. O trzy znaki za daleko



Jeszcze raz dziękuję i zapraszam do udziału nominowanych!

~ Insa




Share:

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku!
Czytasz? Komentuj!
Nic tak nie motywuje do dalszej pracy, jak widok komentarzy pod tekstami. Pozytywnych, krytycznych, obojętnie - byle szczerych!