środa, 20 maja 2015

LBA - nominacja

Ku mojemu ogromnego zdumieniu Janet R nominowała Pisane Ołówkiem do Liebster Blog Award... Dziękuję pięknie (cóż innego mogę zrobić?), zwłaszcza że nominacja okraszona była niezwykle miłym komplementem pod adresem mojej pisaniny.


Jak przeczytałam, "nominacja do LBA jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za dobrze prowadzonego bloga. Dotyczy to blogów o mniejszej ilości obserwatorów, co ma na celu pomóc im w rozpowszechnieniu bloga."

... Cóż, miło wiedzieć, że ktoś uznał mojego bloga za "dobrze prowadzonego".


Zasady: "należy odpowiedzieć na dziesięć pytań od osoby, która nas nominowała. Następnie my nominujemy dziesięć osób, a te z kolei muszą zastosować się do powyższych zasad. Nie można nominować bloga, który nas nominował."

Proste? Proste.

Czas więc na pytania od Janet R!



1. Skąd pomysł na założenie własnego bloga?
To proste. Stojąc u progu swojej pisarskiej przygody zapragnęłam znaleźć sobie miejsce, gdzie dostęp do moich tekstów miałby każdy, komu się to spodoba. Chciałam miejsca, w którym mogłabym dzielić się swoją twórczością, w nadziei na rzecz najważniejszą dla każdego amatora - na feedback. Nie czekając, stworzyłam sobie takie miejsce sama.


2. Spotykasz się z krytyką na temat swego bloga? Jak na nią reagujesz?

To dziwne, ale nie aż tak często, jakbym chciała. Może nie tyle z krytyką bloga, co samej zawartości, bo słowa krytyki (tej konstruktywnej, rzecz jasna) uważam za największy skarb dla pisarza. Nie jestem może masochistką, której przyjemność sprawia zjeżdżanie od dołu do góry każdego zdania w tekście, ale lubię wiedzieć, czego mi brakuje. Rzecz jasna po to, by braki uzupełnić na przyszłość.

3. Na co zwracasz uwagę, gdy wchodzisz na czyjegoś bloga? 
Przede wszystkim na staranność prowadzenia i schludność. Może jestem nawet trochę przewrażliwiona na tym punkcie, ale lubię porządek i systematyczność. Oczywiście, również na wygląd, chociaż nie jest tak istotny jak sama zawartość. Ostatecznie to ona decyduje o wszystkim, bo jeśli coś jest ciekawe i warte czytania, to cała reszta zupełnie traci na znaczeniu.

4. Dodając nowy wpis na blogu, robisz to pod wpływem chwili, czy jest to bardziej przemyślane? 
Chyba ciężko byłoby planować każdy post... Jasne, zdarzają się i takie, zwłaszcza wtedy, gdy dodaję już ukończone opowiadanie podzielone na kilka części. Ale zdecydowana większość postów powstaje wtedy, kiedy akurat mam czas i ochotę (a nie zawsze te dwie rzeczy występują równocześnie...). Czy jest to wpływ chwili? Nie wiem. Na pewno nastroju i inspiracji, a czasem zwykłej zawziętości.

5. Podobają Ci się blogi z muzyką w tle?  
Szczerze mówiąc, nie przepadam za tego typu dodatkami. Muzykę praktycznie zawsze wyłączam odwiedzając tak zaopatrzone blogi, bo zwyczajnie rozprasza mnie przy czytaniu, a często gęsto nawet nie pasuje do treści. Ponieważ jednak DA SIĘ ją wyłączyć, nie hejtuję każdego blogera za dodanie na stronie playlisty. Kwestia gustu i preferencji.

6. Skąd pomysł na nazwę Twojego bloga?
Nazwa "Pisane Ołówkiem" pochodzi stąd, że rzeczone narzędzie jest moim ulubionym, jeśli chodzi o pisanie ręczne. Automatyczny ołówek towarzyszy mi zawsze i wszędzie, gotowy na zapisanie kolejnej przygodnie zdobytej lub wyrwanej kartki czy notesu. Szelest grafitu przesuwającego się po papierze jest znacznie przyjemniejszy od beznamiętnego szurania długopisu, przynajmniej w moim odczuciu, więc uhonorowałam niezłomną duszę , umieszczając ją w nazwie bloga.

7. Często bywasz na swoim blogu, nawet wtedy gdy nie dodajesz nowych wpisów? 
Nie. Właściwie to staram się zaglądać do niego jak najrzadziej, żeby nie nabijać bezsensownie wyświetleń skakaniem po postach. Jeśli już, zaglądam na panel główny Bloggera.

8. Co najbardziej cenisz w swoim blogu?
Bezapelacyjnie to, że jest miejscem, w którym mogę pokazać swoją twórczość. To zdecydowanie najważniejsza jego cecha, bo niczego nie cenię sobie tak, jak możliwości pokazania tego, co robię innym - i oczywiście uzyskania opinii! 


9. Blogi o jakiej tematyce najchętniej czytasz?
Co tu dużo mówić, największą słabość mam do blogów podobnych do mojego, to jest literackich. To na tych zostaję najdłużej i regularnie się udzielam, to one jako pierwsze przykuwają moją uwagę.


10. Jesteś w stanie usunąć swojego bloga, czy byłoby to dla Ciebie trudne?
Cóż, jak tylko przekopiowałabym na dysk wszystko to, czego nie mam nigdzie indziej... No dobra, żartuję. Przyzwyczaiłam się już do tego, że mam miejsce na swoją pisaninę, że jakiś zakątek Internetu jest tylko mój. Zrezygnować z tego to jak wyrzucić jedyny czajnik będąc uzależnionym od herbaty...



* Moje nominacje:
1. Writing - nothing else matters
2. Kroniki Amorionu
3. Introwertyk
4. O trzy znaki za daleko
5. The book of shadow
6. Książkolubna
7. Pisarska Twórczość Wstęgi Deszczu
8. Infernos Caelum
9. Stories by Sparky
10. Mad madame Kat



Pytania do ofiar szczęśliwych nominowanych:

1. Czym jest dla Ciebie prowadzenie bloga?

2. Co robisz, żeby zyskać czytelników?
3. Bardziej cenisz sobie "obserwacje" czy komentarze?
4. Dlaczego zdecydowałeś/aś się na założenie bloga?
5. Czy jesteś zadowolony/a ze swojego bloga?
6. Czy uważasz, że warto jest dodawać posty regularnie?
7. Wolisz długie posty, czy krótsze?
8. Czy prowadzisz inne blogi?
9. Co cenisz sobie u innych bloggerów, a czego nie tolerujesz?
10. Podobały Ci się pytania?



Życzę miłej zabawy nominowanym... Powodzenia!

~ Scatty


________________________________________________
* kolejność przypadkowa
Share:

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku!
Czytasz? Komentuj!
Nic tak nie motywuje do dalszej pracy, jak widok komentarzy pod tekstami. Pozytywnych, krytycznych, obojętnie - byle szczerych!